هیئت حضرت علی اکبر (ع) شهرستان راور-کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) شهرستان راور

عکس مذهبی - مداحی - مولودی - زندگینامه ائمه - شهر راور و غیره

هیئت حضرت علی اکبر (ع) شهرستان راور-کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) شهرستان راور

عکس مذهبی - مداحی - مولودی - زندگینامه ائمه - شهر راور و غیره

آیت الله بهجت (ره)

رحلت جانگداز و جانسوز مرجع عالی قدر و فقیه بزرگوار حضرت آیت الله محمد تقی بهجت (ره) را به  پیشگاه آقا امام زمان و هموطنان عزیزمان تسلیت عرض می نماییم.  

 

عکس ...

چند عکس بسیار زیبا از سفر حضرت آیت الله خامنه ای به استان کردستان ... 

 

 

 

 

زندگی نامه حضرت زهرا (س)

فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س) به روایتی و همچنین فرا رسیدن ایام فاطمیه را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت عرض می نماییم. 

 

 

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب ...

تصاویر ...

 چند عکس تقریبا با کیفیک از ضریح مطهر آقا امام حسین (ع) و فرزند گرامی ایشان علی اکبر (ع) 

 

بر روی عکس ها راست کلیک کرده و سپس بر روی گزینه  Save Picture As کلیک کنید و عکس ها را ذخیزه کنید تا بهتر عکس ها را مشاهده کنید.

 

هیئت محبان حضرت علی اکبر (ع) متوسلین به حضرت زهرا (س) شهرستان راور

 

 هیئت محبان حضرت علی اکبر (ع) متوسلین به حضرت زهرا (س) شهرستان راور 

هیئت محبان حضرت علی اکبر (ع) متوسلین به حضرت زهرا (س) شهرستان راور 

هیئت محبان حضرت علی اکبر (ع) متوسلین به حضرت زهرا (س) شهرستان راور

امامت حضرت زهرا (س)

اثبات امامت حضرت زهرا (س)

دانشنامه ازدواج حضرت زهرا(س) بر روی اینترنت قرار گرفت

آیا حضرت زهرا علیها السلام هم به مقام امامت رسید؟

 

امامت دو قسم است: امامت ملکوتی که به ولایت مربوط است و امامت ملکی که رهبری و اداره امور را بر عهده دارد.

مهم‌ترین مقام، همان مقام «امامت ملکوتی» بوده و به معنای عقاید، اخلاق، اعمال و عبادات انسان‌هاست که به عالم بالا صعود می‌کند: «الیه یصعد الکلم الطیب».   امامت ملکوتی سلوکی معنوی است که به «راه» و  «راهنما» نیاز دارد.  و ره همان صراط مستقیم و حق ممتدی است که بین عبد و مولا کشیده شده است.

راهنمای قافله عظیم عقاید، اخلاق و عبادات؛ عقیده، خلق و عبادتِ امام معصوم است؛ یعنی نماز امام پیشاپیش همه نمازهاست و نمازهای سایر بندگان به دنبال آن بالا می‌رود. عقیده امام پیشاپیش حرکت می‌کند و عقاید امّت به دنبال آن.

همه ذریّه صالح و معصوم ابراهیم ع امامت ملکوتی‌ دارند که بالاترین آن به اهل بیت مربوط است که صدیقه کبرا س از مصادیق بارز این انوار پاک به شمار می‌آید

دلیل اینکه گفته می‌شود، کسی که اول وقت نماز می‌خواند، به امام زمانش اقتدار کرده، این است که چون امام زمان علیه‌السلام اول وقت نماز می‌خواند، مثل این است که انسان به آن حضرت اقتدا کرده است. در غیراین‌صورت، ممکن است امام در جایی باشند که افق آن متفات باشد، بنابراین در شرق و غرب عالم، هرکس نماز اول وقت بخواند، به امام زمانش اقتدا کرده است.

پس امامت ملکوتی، یعنی رهبری اخلاق، عقاید و اعمال، و بالاتر از همه، رهبری ارواح امت، به عقید، خلق و عمل امام معصوم، چون همه  این امور صفات ارواح است و ارواح اگر بخواهند صعود کنند، روح طیّب امام معصوم علیه ‌السلام پیشاپیش و راهنمای این کاروان است.

پس امام ارواح، روح امام است و امام عقاید و اخلاق؛ عقیده و خلق امام؛ همه ذریّه صالح و معصوم ابراهیم علیه‌السلام چنین امامت ملکوتی‌ای را دارا هستند که بالاترین و برجسته‌ترین آن به اهل بیت علیهم‌السلام مربوط است که وجود مبارک صدیقه کبرا علیهما السلام از مصادیق بارز این انوار پاک به شمار می‌آید.

اما امامت ملکی که به معنی رهبری امور اجرایی است، به تماس با مردم و شرکت در جنگ و صلح نیاز دارد و به مردها مربوط است و شامل زن‌ها نمی‌شود.

 

آیت الله جوادی آملی، نسیم اندیشه

منبع: tebyan.net

قالب وبلاگ

با سلام  

چند روزی بود که قالب وبلاگ به خاطر تبلیغات میزبان (بلاگ اسکای) دچار مشکل شده بود باید ما رو ببخشید. 

از این پس طراحی وبلاگ به عهده ی خودمان می باشد.

 

 

با تشکر روابط عمومی هیئت علی اکبر(ع) شهرستان راور

زندگی نامه حضرت زینب(س)

میلاد بزرگ بانوی دشت کربلا و خطبه خوان نهضت کربلا حضرت زینب (س) را به تمامی شیعیان جهان تبریک عرض می نماییم. 

 

   ولادت
ثمره ازدواج مبارک علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام پنج فرزند به نام های حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن است.
بنابر آن‌چه که از امام صادق علیه السلام رسیده است «محسن» که آخرین فرزند زهرا بود، بر اثر تجاوز و هجوم دشمنان اسلام به خانه آن حضرت، در شکم مادر جان داد و به دنبال این حادثه دردناک و صدماتی که بر جسم فاطمه علیها السلام وارد آمد، آن حضرت بیماری شدید پیدا کرد و به شهادت رسید.
زینب، سومین فرزند مهد ولایت است که به احتمال قوی در سال ششم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.

.....................................................................................................................................

ادامه مطلب ...

زندگی نامه مسلم بن عقیل

 

روح بزرگ انسانهاى خود ساخته و پاک به دیگران هم، پاکى و ایمان مى‏آموزد. صداقت و فداکارى ایثارگران در راه خدا الهام بخش تعهد و فداکارى است. حماسه‏هاى جهاد و شهادت مردان بزرگ اسلام، مجاهد ساز و شهید پرور است. عظمت انسانى چهره‏هاى پرفروغ تاریخ خونبار ما اسوه همه کسانى است که در زندگى به هدفهایى والاتر از خوردن و خوابیدن اعتقاد دارند و ارزشهاى متعالى را مى‏جویند. انسانهاى نمونه از نظر ایمان، اخلاق، شهامت، جوانمردى و استقامت، همیشه زینت تاریخ بوده و هستند.

 

ادامه مطلب ...